reklama

Predvolebná kampaň alebo zlý vtip?

A tento poznáte?: „Blížia sa voľby do VÚC. Kandidátka na poslankyňu za obvod Devínska Nová Ves sa rozhodne osloviť svojich potenciálnych voličov netradične, a tak sa im čoskoro v schránkach objaví zbierka vtipov. Väčšina z nich je hodná návštevníkov krčmy 3. cenovej skupiny a nájdu sa aj také, ktoré sa nedajú označiť inak, ako rasistické.“

Písmo: A- | A+
Diskusia  (1)

Uznávam nie je vtipný, o to menej, že nejde o anekdotu ale o reálnu súčasť predvolebnej kampane. Nič proti vtipom, aj ja sa rada zasmejem. Dokonca som fanúšikom čierneho humoru, ale tento predvolebný som asi nepochopila.

Už samotná idea, že súčasťou boja o voliča je akýsi zborník vtipov sa mi nezdá vhodným marketingovým ťahom. Možno ma budete mať za suchára, ale ak už mám niekomu odovzdať vo voľbách svoj hlas, aby ma ako občana zastupoval a hájil tak moje záujmy, uprednostňujem jasný volebný program, s konkrétnymi návrhmi riešenia problémov, ktoré sa ma dotýkajú a nie akési zozbierané humoresky.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Dajme tomu, že pani Ing. Iveta Hanulíková sa chcela odlíšiť od tej záplavy seriózne sa tváriacich predvolebných letákov, ktoré sľubujú občanom modré z neba (aj keď všetci tušíme, že nakoniec sa nám aj tak ujde iba hnedé z ...),. Možno chcela voličom obvodu, za ktorý kandiduje naozaj iba vyčariť úsmev na perách a odbremeniť ich od nudných politických programov.

Ale na mňa, ako voliča to zapôsobilo inak. Akoby pani Kandidátka nemala veľkú mienku o svojich voličoch. Niečo v zmysle: Aj tak to tí blbci nechápu a ani ich to nezaujíma, hodíme im vtipy zozbierané z Fifíka a Anderovho rebriňáka, lebo to je na ich intelektuálnej úrovni a tááák sa budú rehotať, že ma až zakrúžkujú, lebo je so mnou prča.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Uráža ma, že si niekto myslí, že získa môj hlas tým, že mi ponúkne 54 strán naozaj zlých vtipov, pričom svojmu volebnému programu sa venuje siedmymi odrážkami na prvej strane.

A teraz poďme k obsahu a charakteru vtipov. Ako som už vyššie naznačila, tieto vtipy nespadajú do kategórie humoru pre náročných. Horšie je, že nedosahujú ani priemernú úroveň. Tu sa môžete ohradiť, že sa tieto frky možno iba nestretli s mojím v kusom. Akceptujem a dávam za pravdu. Nestretli. Určite sa ich pár našlo, na ktorých by som sa aj zasmiala...keby mi ich povedal kamarát večer pri pive. A hoci mám svojich kamarátov rada a mám rada aj humor, asi by som ich preto nešla voliť.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

A už vôbec nie dámu, inžinierku, kandidátku na poslankyňu vo voľbách do VÚC, ktorá mi vhodí do schránky trápne vtipy o neverných manželkách, mŕtvych svokrách a o sraní (toto slovo sa skutočne nachádza v niekoľkých vtipoch). A úplne mimo môjho chápania zostáva, ako sa môže súčasťou akejkoľvek politickej kampane stať vtip, ktorý otvorene podnecuje neznášanlivosť a rasizmus, a že ich tam zopár je.

Tu je môj „obľúbený" zo strany 10: „Na smrteľnej posteli hovorí otec synovi:

-Synak, keď je dnes to dvojité občianstvo, vybav mi maďarské občianstvo.

-A prečo, pre Boha práve teraz otec?

-Lebo keď zomriem, aspoň bude o jedného Maďara menej.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Vkusné však? Ak je toto ukážka politickej a morálnej orientácie človeka, ktorého prácou má byť verejný záujem, tak ďakujem pekne.

No a potom tu máme klasické vtipy o Cigánoch. Neviem, kde presne pani Ing. Hanulíková posledné roky žije, ale Slovensko to zrejme nebude. Zatiaľ čo sa tu rozširujú rasistické tendencie dezinformovanej (mnohokrát frustrovanej) časti spoločnosti a téma vzrastajúceho napätia a vzájomnej neznášanlivosti majority a rómskej menšiny sa skloňuje častejšie ako kedykoľvek pred tým, kandidátka na poslankyňu do VÚC má potrebu podeliť sa o vtip: „Ako sa začína cigánska kuchárka? - Ukradneme tri vajcia" (Ktorý, mimochodom, určite nikto nepozná.)

Ako je možné, že z predvolebnej kampane je nielenže zlý vtip, ale dokonca zbierka zlých vtipov? Napadli mi tri možné scenáre:

1. Pani Ing. Hanulíková vedela vtipy akého charakteru (hlúpe, staré, vulgárne, rasistické) budú v zbierke a vedome ich tam chcela, aby nadbehla tomu, o čom si myslela, že je vkus väčšiny. V prípade, že je správny tento variant, predvolebný zborník vtipov je jasným odkazom, čo si o nás voličoch myslí.

2. Pani Ing. Hanulíková, vedela aké vtipy tam sú, hoci ich sama nevyberala. V tomto prípade, zrejme nie je vhodným kandidátom, pretože nevie predvídať dôsledky a spájať si súvislosti.

3. No a potom je možné, že pani Ing. Hanulíková obsah zborníka ani nevidela. Čo znamená dve veci, po prvé nemá záujem a po druhé, tím ľudí pracujúci na jej kampani nie je profesionálny. A nevidím dôvod prečo by som si mala myslieť, že ľudia, ktorých si vyberá na inú spoluprácu sú na tom kvalitatívne lepšie, keď dopustila, aby sa v jej mene vhadzovalo do schránok takéto niečo.

Takže, ak to zhrniem. K výzve pani Ing. Hanulíkovej na poslednej strane tejto veľmi veselej knižky, ktorá znie: „Ak ste sa zasmiali, tak ste ma potešili. Ak ma chcete potešiť ešte viac, dajte mi prosím krúžok pred moje meno vo voľbách dňa 9. Novembra 2013.", si dovolím, už keď má tak rada humor, parafrázu z kultovej českej komédie "Marečku, podejte mi pero!": „Nepotešili ste ma, ani ja Vás nepoteším."

Andrea Mlynárová

Andrea Mlynárová

Bloger 
  • Počet článkov:  3
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Andrea Mlynárová Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu